7 relax rules

by - července 05, 2017

 Každý z nás potřebujeme občas vypnout. Denně zažíváme nejtežší chvíle našeho života- stres, rozhodování, strach, nejistota, nekonečný příval informací, zaneprázdněnost. Nemáme čas popřemýšlet nad svým já. To co děláme, zda nás baví a jestli to jsme opravdu my. Večer. Chvíle, na kterou všichni čekáme, až si lehneme a budeme moci úplě vypnout.
  Starosti nás někdy provázejí i ve snech. Probudíme se a propadáme nerozitě. Věčně jsme unavení a nic se nám nechce.
  Protože každý organismus si zaslouží pořádý odpočinek, mám svých 7 pravidel nebo spíš 7 činností, které mě odreagují od starostí a přiedou mě na jiné myšlenky.

1) Jóga
Neuvěřitelný pohyb. Má tisíce stran a možností. Už dva roky provozuji power jógu a upřímně- to ani nelze vylíčit. Ten dynamický pohyb je dokonalý. Nic namáhavého a přesto pociťujete, jak se potíte, jak vás příjemně táhne každá končetina těla a další den se cítíte báječně. Jóga nejen, že vám zrelaxuje, uvolní tělo, ale také mysl a to je něco, co považuji za neuvěřitelnou výhodu.

2) Knihy
Čtení. To je činnost, která mě provází po celý můj žiot. Vždycky jsem milovala četbu. Když už mě nebavilo číst knihy, četla jsem časopisy, blogy, kuchařky- cokoliv. Dříve jsem byla hodně vysazená na fantasy knihy. Poté jsem mírně přešla na sci-fi a dnes nedám ránu bez pořádné detektiky, ale co miluju ze všeho nejvíc je sebeschopnost, sebeřízení. Příkladem knihy jsou například Čtyři dohody.
3) Maska
Zkrátka něco, co dělám o víkendech a dokáže mě to naprosto zrelaxovat. Masky. Objednávám nejčastěji z avonu, ale našla jsem tento recept a přišel mi ektrémně jednoduchý a navíc nebyl ani špatný. Nicméně já jsem raději pro masky slupovací.

4) Smoothie
V zimě si na ně moc nepotrpím, pouze jako doplnění energie po cvičení, ale  létě jsou smoothie moje časté sačinky v horkých dnech. Navíc nevím jaké účinky má smoothie na vás, ale já když si namixuji jahody, banán, mléko a med, tak jsem jako v sedmém nebi a dokáže mě to uklidnit.

5) Half sleep
Poloviční spánek, tím myslím to, když unavení přijete z práce, odhodíte tašku a jdete si roztáhnou deku ven, lehnete si, zavřete oči a třídíte myšlenky, uvolníte se a najdete si chvilku pro sebe. Není to o tom přiletět z práce umýt nádobí, uklidit, rychle uvařit tohle a tamto, nezapomínejte, že po takovém pracovním výkonu potřebujete chvíli klidu.
6)Pravidlo všech pravidel
To je úplná klasika. Vana, svíčky, nemusím snad nic vysvětlovat. Svíčky jsou tedy u mě jasnou věcí. Hlavně ty vonné. Pálím je opradu denně. Vanu si dělám jen výjmečně, stačí mi horká sprcha, ale ten pocit, když lezete z vany je nezapomenutelný, ještě když si tam dáte pěnu a miliony mýdlových srdíček.
7)Klavír
Hudba. Ať už vaše písičky, tak mě uklidňují dané playlisty, které mám uložené. Klidná hudba nebo hudba klavírních klapek. Zbžnuji hru na klavír, navíc se od ní vždy odreaguji a přijde mi, že je to jedna velká část mě.
 A co děláte vy  pruběhu stresového období?
o dokíže odreagovat právě tebe?

You May Also Like

12 komentářů

  1. tie knihy úplne súhlasím, ja som taký knihomoľ-neviem si lepšie oddýchnuť ako pri dobrej knihe :)
    vaňa mi chýba už dlho, bohužiaľ všade sú len sprchové kúty :/ jooooch...
    Ale so smootthie si ma inšpirovala, zajtra už viem čo ma čaká :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. rozhodně! doporučuji banánové s arašídovým máslem a nebo ty jahody a maliny- zbožňuju :D

      Vymazat
  2. Já bohužel knížky nikdy moc nečetla, mám problém se vždy soustředit a děj rychle zapomínám..
    Mě taky hodně odreagují horké vany, svíčky a masky na obličej, cítím se potom pak znovu dobře a sebejistě. Také se odreaguji procházkami, lenošením nebo horkým kakaem. A taky když jsem s přítelem, nemusím na nic jiného myslet a je nám spolu prostě fajn ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Procházky, to musím úplně souhlasit, zrovna včera jsem jednu takovou podnikla, neuvěřitelné odreagování :) a přítel to je jasná věc :)

      Vymazat
  3. Knížky jsou u mě samozřejmostí. Masku bych chtěla někdy zkusit. S tím medem nevypadá špatně, ale problém je, že já med naprosto nenávidím a jen ho cítím, tak se mi zvedá žaludek. Přes den během školy si takhle nelehnu.
    A co dělám já? No, někdy si uzavřu před realitou a sleduju seriál, který jsem si v tu chvíli oblíbila, a když mám špatné období, tak nákupy mi vždycky zvednou náladu.

    Andey
    lifeis-beautiful.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Pro mě platí určitě ty knížky a vana :) Jinak třeba zpěv, u toho se vždy uvolním.. nebo si uvařím nějaké své oblíbené jídlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já hrozně ráda pěču a jak čtu všechny komentáře, tak zjišťuji na kolik důležitých věcí jsem zapomněla :D ano kuchyně dokáže opravdu naladit :))

      Vymazat
  5. Úplně se vším souhlasím! fakt super článek :) A s tím čtením to máme podobně, já taky četla vše možné, pak scifi a detekivky :D čtení je prostě srdcovka ♥

    Petra | www.mygoldenmind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý článek! Já miluju vanu a čtení. Taky jsem vždycky četla, jak říkáš, když ne knížky tak cokoli jiného. Taky jsem si hodně zvykla číst fanfikce, čtu je teď víc než knížky, ups :D A muzikou taky často relaxuju. prostě pustím písničky, zavřu oči a ležím. Někdy i usnu :D Ale co už :D

    OdpovědětVymazat
  7. Pekný článok aj keď je pravda, že z týchto tipov praktizujem len asi tri :D A to knihy, vaňu a samozrejme poobedný relax, ktorý sa často zmení na šlofík :D Teraz cez prázdniny toľko oddychu nepotrebujem ale keď som chodila do školy tak som poobedný spánok potrebovala ako soľ, inak by som nedokázala fungovať.

    OdpovědětVymazat
  8. Holky, tak ani jsem nečekala, kolik lidí relaxuje s knížkami, tak to jsem moc ráda! Čtení je důležitý <3

    OdpovědětVymazat
  9. Joo, knížky jsou boží a za mě smoothie v jakýmkoli počasí :D Akorát mám, Niky, pocit, že ti někde vypadla jednička :D

    OdpovědětVymazat