Cuketový dortík s čokoládou

by - července 08, 2017

Že si to nedovedete představit? Dort z cukety? A ono to lze? ANO. V dnešní době je kombinace sladké a slané chuti běžná věc. Kdo z vás měl v restauraci slaný steak s hranolkami a broskví? Ke svíčkové se také podávají sladké brusinky.
  Dokonce populární je i ovesná kaše naslano- to jsem tedy ještě nezkoušela, protože to je nemožné pro mě😂Nicméně dnes jsem si pro vás připravila recept na výborný čokoládový dort z cukety, nad kterým celá rodina ohrnovala nos, ale jakmile ochutnali, tak jak se oblizovali, to bylo až neuvěřitelné. Takže rada zní: Nikdy neříkejte že děláte cuketový dort, ale čokoládový, všichni se budou oblizovat a ptát se na recept a až zjistí, že snědli cuketu, tak budou zaražení. To stejné platí pro avokádovou čokoládovou pěnu prosím😆


Potřebujeme:
  •  500g cukety
  • 3 vejce
  • 200g třtinového cukru
  • 150 ml kokosového oleje
  • 250g bílého jogurtu
  • 150g špaldové hladké mouky
  • 220g polohrubé mouky
  • 3 velké lžíce kakaa
  • 1 prášek do pečiva

 Vejce jsem vyšlehala s cukrem do pěny a poté zašlehala kokosový olej.
 Následně jsem vmíchala bílý jogurt.
 Smíchala jsem všechny sypké ingredience (mouky) a přidala celý prášek do pečiva.
 Přisypala 3 vrchovaté lžíce kakaa, můžete i karob, ale s kakaem je lepší.
 Po lžících jsem sypkou směs přidávala do vyšlehané pěny.
 Zamíchala jsem a následně přidala 500g nahrubo nastrouhané cukety.
 Pekla jsem zhruba 40 minut na 170°C, kontrolujte pomocí špejle, nesmí se lepit střed.

 Dortík je díky cuketě a jogurtu velmi vláčný a já ho volila na svačinku a následně i k sídani se smoothiem nebo ovocem a zakysanou smetanou 💗 Dobrou chuť.


You May Also Like

12 komentářů

  1. Vypadá skvěle! My doma děláme jen cuketový nákyp (naslano), takže mě zprvu zaskočilo, že se dá cuketa použít i do sladkých moučníků.

    OdpovědětVymazat
  2. Niky, vypadá úžasně, odpoledne vyzkouším, jen musím koupit tu cuketku :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Babicka dela takovyhle cuketovy dortik, ale recept od ni nemam, tak vyzkousim ten tvuj a vezmu si ho treba k te snidani na zahradu :) (skvely napad!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, snídani na zahradě zbožňuju, vlastně i večeře <3

      Vymazat
  4. Jelikož cuketu nejím, není to recept pro mě, ale na fotkách vypadá i tak velmi chutně :)

    http://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžu ti říct, že jsem dort dávala testovat lidem, co cuketu nejí a když jsem se zeptala z čeho si myslí, že dort je tak všichni: čokoláda, kakao...ale žádná čokoláda tam není. Po prozrazení tajemnstvá, že v dortu je cuketa bylo dost vtipný sledovat jejich výrazy :D

      Vymazat
    2. To věřím, měla bych stejný výraz :D možná ho zkusím.

      Vymazat
  5. Teda ten vypadá naprosto dokonale ♥
    Až se někdy budu nudit a dostanu chuť na sladké, vím hned co si udělám.
    Hned si jdu recept uložit ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se receptík tolik zalíbil, až ho zkusíš, rozhodně mi dej vědět <3

      Vymazat
  6. Řeknu ti, článek mi udělal šílené chutě! :-) Vypadá moc hezky a lahodně ;-)

    OdpovědětVymazat
  7. uplne nemam rada, ked sa kombinuje sladke so slanym. neznasam dzem k masu alebo broskynovy kompot k reznu, to si absolutne neviem predstavit. taktiez mrkvovy kolac napriklad je nieco, co by som v zivote nezobrala do ust :D
    myslim, ze keby by mi nikto nepovedal, ze do tohto cokoladoveho zazraku ide cukina, tak by som ho v pohode zjedla. ale skusat ho spravit urcite nejdem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu naprosto rozumím :D třeba mamka nenávidí špenátové palačinky, zkrátka pro ni musí být jen na sladko, kdežto já s taťkou je naopak milujeme :D

      Vymazat