Vzpomínky na červenec 2018

by - srpna 05, 2018

Ahoj nejmilejší!❤
Doufám, že prázdniny užíváte stejně naplno jako já. Měsíc červenec je za námi, byl opravdu nabitý a já doslova překypuji štěstím. Stihla jsem opravdu spoustu věcí a to jsem ani nezanedbávala brigádu. Srpen bude o něco náročnější, co se týká práce, ale spoustu cestovatelských zážitků je také na seznamu, tak se modlím, ať vše klapne. Obnovuji své staré a oblíbené články se souhrnem zážitků, které jsem daný měsíc prožila.
První prázdninový týden jsem trávila s kamarádkami v Praze. Ikdyž to byla spíše taková Praha/NePraha, protože přímo v centru jsme byly pouze 2 dny. Z Brna jsme vyjížděly okolo 14:00, takže oficiálně ubytované a vybalené jsme byly asi v 18:00 a čekala nás procházka po městě. Vzaly jsme to kolem řeky až na Karlův most. Pak taková ta klasika jako Pražský hrad, Staromák, Václavák a cestou zaběhly na plněné trdlo, které nám celý tento výlet zahájilo. Ke konci dne jsem stihla zachytit i nádherný západ z Karlova mostu.

Druhý den brzy ráno nás čekal výlet na Karlštejn, kde jsme absolvovaly 2 hodinovou prohlídku. Průvodce byl perfektní, po celé 2 hodinky jsem byla ve střehu, což beru za úspěch! Pod Karlštejnem jsme zašly na oběd, kde jsem nedala dopustit na špagety a musím říct, že tak dlouho jsem na jídlo nečekala - necelé 2 hodinky, ale brala jsem to pozitivně, aspoň jsem si stihla nakoupit ve vedlejším krámku suvenýr a pořádně nabrala síly na odpolední zastávku v Ústí nad Orlicí. Tam jsme zaparkovaly v místní cukrárničce a díkybohu, že není u nás, protože bych tam byla nonstop. Opravdu lepší dortík jsem neměla - vláčný, tvarohový, akorát sladký s čerstvým ovocem a ta cena?! Samozřejmě kávička nesměla chybět. A večer procházka po noční Praze.

Další dny jsme trávily v Karlových Varech na filmovém festivalu. Kolonáda je opravdu romantické místo a horká oplatka s příchutí kokosu - to je teprve láska. Prošly jsme kolonádou, přičemž jsme potkaly několik známostí a také se zúčastnily soutěže u Vodafonu a úspěšně. Nezapomněla jsem ani ochutnat nějaký ten pramen, ale nic se nezměnilo - fujtajxl. Vím, jak moc je to zdravé, ale moje chuťové buňky se moc netvářily😄 Poslední věcí na seznamu v Karlových Varech byl výšlap na Jelení skok, kde byl nádherný výhled na celé město.

Poslední dny jsme zaparkovaly v Drážďanech. Německo jako zem se mi neskutečně líbí. Konkrétně Drážďany mi přijdou prostorné, čisté, všude fontánky a prosklené kavárničky, alespoň Dreißig, kolem které jsme procházeli. Zajímavá a velmi známá je tapisérie. Co mě na městě zaujalo nejvíce jsou černé budovy od popela, které obyvatelé záměrně neopravovali. Jednalo se o tehdejší požár. Nejkrásnější památkou, kterou určitě doporučuji navštívit a navštěvuje ji každý, kdo jede do Drážďan je Zwinger, odkud mám nejvíce fotek. Nezapomněla jsem ani na návštěvu obchoďáků jako Levis, Primark a pokoupila pár produktů v Dm, které u nás nejsou k sehnání.

Hned druhý týden přítel naplánoval výlet do Harrachova a musím říct, že vrátit se z Prahy v neděli ve 22:30 s tím, že za 5 hodin odjíždíte je docela haluz. Pár minut jsem přemýšlela, jestli má vůbec cenu se vybalovat, ale nakonec jsem všechno stihla bravurně, kromě snídaně, kterou jsem si balila s sebou do auta. Cestou na místo jsme podnikli výšlap na Ještěd. Cestou poletovali krásní bělásci a provokovali , abych tasila foťák a začala pořizovat první fotky našeho výletu. Makové pole, které je vlevo nahoře bylo kouzelné. Mám v plánu zkusit ho namalovat. Nicméně právě máky byly první snímky při pauze na čůrání.
 Ještěd jsme vyšlápli v rekordním čase a do našeho check-inu v Harrachově nám zbývalo ještě pár hodin a proto jsme sjeli 5km do Liberce na náměstí, kde jsem zaběhla do infocentra, abych se poradila, jak zabít čas. Vydali jsme se k Liberecké přehradě a kousek od ní na rozhlednu, přičemž hned vedle rozhledny je Zoo a hned vedle zvířátek se nachází botanická zahrada, kterou jsme si prošli. Sloníka mám vyfoceného přes plot z botanické zahrady, protože na vstup už nezbýval čas. A zbývalo jen dojet na místo a ubytovat se.
 Druhý den našeho pobytu nás čekal další výšlap tentokrát na Sněžku. Bylo pod mrakem, což mi ani tak nevadilo, protože představa, že za obrovského pařáku se šplhám někam tam nahoru by mě zabila! Příroda kolem byla malebná. Všude chatičky, ovce, kozy a krávy. Vysokohorský čistý vzduch nám také oběma prospěl. Po zdolání kopce jsme si za odměnu dali horký čaj a nebýt mého přítele, tak při zpáteční cestě navštívíme Polsko. Zkrátka mě nikdy nedávej mapu do ruky! Noco, alespoň bychom se podívali, jak naši sousedé žijí, ne?😄 Jakmile jsme se dostali dolů k autu, trvala jsem na zastávce v Janských lázní, kolem kterých jsme projížděli, protože jsou takovou mou srdeční záležitostí. V tomto městečku jsem trávila roky školních lyžařských kurzů a vidět město zelenkavé bez rampouchů a sněhu bylo poněkud zvláštní. Prošli jsme si kolonádu, pokoupily zásoby lázeňských oplatků a za odměnu celého dne jsme si dali v kavárničce pravou horkou čokoládu s příchutí kokosu. Takovou tu pudinkovou, které se doslova najíte a stojí v ní lžička, však víte...😂
Tady jen pár snímků pořízených ještě před výšlapem. Nalevo výhled na Ještěd a vpravo nejvíc spoko já po zdolání cesty. Na zpáteční cestě jsme narazili na skály, takže fotka nesměla chybět a napravo dole pak krásný výhled z Ještědu.
Poslední červencový týden jsem trávila s kamarádkami a přítelem na místě, kde zapomínám na všechny trable a starosti. Již třetím rokem jsme pobily na táboře v Biskupicích, kde jsme podnikali spoustu dobrodružství a výletů. Jedním z nich byl právě výlet na zámek Jaroměřice, kde jsme si zaplatili i prohlídku a rozhodně toho nelituji a zámecká zahrada je ještě úchvatnější.

Další dny jsme trávily na přehradě. Za celý pobyt se mi podařilo přeplavat jak Dalešickou, tak i Vranovskou přehradu, takže si úspěšně mohu udělit bobříka plavce! Nesměla chybět ani návštěva zámku Valeč, který mě neuvěřitelně okouzlil a to z toho důvodu, že majitel při rekonstrukci nechal vybudovat v zámku obrovské wellness prostory a restauraci, nyní na zámku probíhá několik svateb s možností ubytování v královských pokojích a co mě mile překvapilo je pro novomanželé noc zdarma.

Poslední den jsem zakončila ranním během a následným smočením v bazéně, odkud mám také pár snímků. Upřímně zase zvláštní pocit vědět, že všechno končí a zase za rok možná začne. Slzičky jsem měla na krajíčku z toho jak krásný týden to byl, ale realita je taková, že staré končí a nové začíná. Náš výlet jsme zakončily v restauraci a já nedala dopustit na pořádné palačinky!