Koláč nebes

Krásňoučkou středu všem! Dnes se hlásím s receptem, který mám opravdu tisíckrát ozkoušený, dělám ho léta a několikrát! Lze ho připravit v běžné i zdravější variantě, což vidím jako obrovské plus! Je jednoduchý, rychlý a co mě baví nejvíc na tomto receptu, že jen vyměníte ovoce a máte hned úplně něco jiného. Nevýhodou je, že u nás doma vydrží pár minut, tátovi na posezení.😅

V dnešním receptu jsem použila kombinaci jahod a borůvek, ale můžete experimentovat. Na podzim mi poslouží jablíčka a hrušky, na vánoce rybíz, který mám zamražený a přes léto veškeré sezónní ovoce, co je ale za moc, tak zkuste meruňky, to je nebe v hubě!😍

Potřebujete na těsto: 

- 200g špaldové/hladké mouky
- 130g másla na plátky
- 2 PL cukru 
- 1 vejce
Postup:




No a to je vše! Z těchto 4 ingrediencí ručně vypracujete těsto které dáte na hodinku do lednice. Poté vymačkáte těsto do formy, potřete marmeládou a potřete tvarohem, který jsem osladila trochou medu. Nahoru přijde vrstva ovoce. Pokud děláte koláč z rybízu nebo švestek, doporučuji nahoru pomocí třtinového cukru, plátku másla a polohrubé mouky vytvořit drobenku, protože toto ovoce je kyselejší.


Komentáře

  1. Sezóna jahod začala a také děláme různé koláče a dezerty. Ten tvůj vypadá báječně, hned bych si kousek dala! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano a z vlastnoručně natrhaných jahod je to nejlepší! :))

      Vymazat
  2. Už na instagramu jsem ho obdivovala, 100% budu muset vyzkoušet! Vypadá úžasně ♥

    www.lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. Koláč teda vypadá luxusně, mňam! Jahody a borůvky patří k mému nejoblíbenějšímu ovoci :) Docela by mě zajímalo, jak vypadá koláč po upečení :) Vůbec se nedivím, že ho taťka sní na posezení, u nás by taky dlouho nevydžel :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já chtěla pořídit fotku po upečení, bohužel jsem už nestihla vyfotit :D jahody i borůvky pustí barvu a obarví tvaroh. Barva těsta je víceméně stejné trošku do zlatova až hněda a jahody teda nevypadají jako čerstvé, ale zkrátka upečené asi jako když děláš rybízový táč :-)

      Vymazat
  4. Vypadá naprosto perfektně. A mít formu, tak bych ho hned zkusila s jahodama. :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je opravdu bomba, určitě musím vyzkoušet! :)

    Lucka z Seriouszone

    OdpovědětVymazat
  6. MJá se vždycky na jahody celý rok těším, ale pak mi lezou i ušima, jak je jíme pořád :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, mám to úplně stejně :D vždycky nadšená z první jahůdky a pak děláme marmelády, protože jsme z toho přejezení :)

      Vymazat
  7. Vypadá fakt skvěle. Kombinaci jahod a borůvek mám moc ráda. Musí být výborný. Akorát u nás by byl taky hned pryč.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  8. Mňam! Miluju tyhle dezerty :) Příští týden se chystáme na samosběr jahod, tak něco taky vytvořím. Akorát u nás by byl pryč okamžitě :D

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, my jsme právě byli na samosběru 2x a máma chce jít ještě potřetí :D je to boží. A marmeládka z nich je naprosto žůžoidní.

      Vymazat
  9. Náhera, vypadá úžasně, to je vážně božský koláč :)

    OdpovědětVymazat
  10. Odpovědi
    1. To budu ráda, určitě pak dej vědět jak se povedl a z jakého ovoce uspěl u vás :))

      Vymazat
  11. Vypadá krásně! :) Ráda používám sezónní ovoce. Naposledy jsem dělala klasický rebarborový koláč a mňam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo, na rebarboru jsem úplně zapomněla, babička ji má na zahradě a takový táč je z ní unikátní! Mňam! :o))

      Vymazat
  12. Cože? To je to tak jednoduché? Tak ten musím vyzkoušet! Samý dobroty, které mám ráda!! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano :)) no ona v jednoduchosti je krása, jak se říká a je to pravda

      Vymazat
  13. To vypadá dokonale a musí to být nebe v hubě! :D

    OdpovědětVymazat
  14. Vypadá skvěle. A připomněl mi, že si musím pořídit novou koláčovou formu (tu minulou jsem půjčila synovi a on mi ji rozbil).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  15. Ten se ti povedl, vypadá skvěle😍

    OdpovědětVymazat
  16. Vypadá skvěle, jednoduchý a rychlý 😊. Super je, že lze použít jakýkoliv ovoce a pokaždé tak může chutnat jinak 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Dělám ve všech různých variantách :) teď chystám jeden valentýnský.

      Vymazat

Okomentovat