Pravidla optimismu

Je úžasné myslet optimisticky, ale věřte mi, že články jako "stay positive" nebo "selflove" či "be optimistic" mě lezou krkem. Optimista jsem odmalička, ale důležité je mít i realistické oko a nepředstavovat si vše jak Hurvínek válku - tak to říká moje kamarádka a nevím proč, ale pokaždé se tomu musím zasmát. Je důležité, abychom se měli rádi, ale všeho moc škodí. 

Měli bychom si vypěstovat cíle, kterých chceme dosáhnout a snažit se být lepší. Možná to je jen moje povaha. Když si něco moc přeji, udělám pro to maximum aby se to splnilo, doslova jsem jako raketa, která letí vesmírem k cíli. Nedokázala bych se smířit s tím, že moje raketa je rozbitá a spokojit se, že neodletím. Udělala bych cokoli, aby se opravila a mohla vyletět. Sice pozdě, ale lepší je pozdě než nikdy. A přesně na takovém principu bychom měli stavět naše cíle. 

Spoustu lidí selže a místo toho aby zašili neúspěch a nažehlili na něj krásný nový sen, za kterým si půjdou, jednoduše si obhájí neúspěch a žijí s ním "spokojeni" ikdyž v nitru možná nejsou a ani by nemuseli být.

Podělím se s vámi o pět mých optimistických pravidel, které nejsou přehnané, zkrátka ulehčují mi život, pomáhají řešit problémy a dělají mě šťastnější.

1. Úsměv na tváři vám usnadní život. Tohle mám opravdu vyzkoušené. Nejen, že je dobře vám, ale i okolí. A můžu vám říct, že ta manipulace ostatních mě na tom baví nejvíc. Když potkáte bručouna a usmějete se na něj, vrátí vám to. Dnes jsem testovala paní prodavačku, když jsem se uchechtla a řekla že jí mockrát děkuji, tak se na mě podívala, oči se jí rozzářily a řekla mějte se moc krásně. To mě zahřálo u srdce. Úsměv funguje jako zrcadlo. Stejně tak to miluju na všech na příteli, kamarádkách, dokonce i některá zvířata vám úsměv oplatí.


2. Neberte si nic osobně. Tím myslím "úplně osobně". Třeba bude mít ten člověk pravdu, ale někdo nemá tuhý kořínek a pěkně ho to zabolí. Berte si názory ostatních, avšak největší prvotní myšlenka patří vám a teprve potom berte v potaz názory ostatních. Lidi někdy rádi lžou. Nevím proč, jestli ze závisti, nepřátelství... Je třeba si uvědomit jak opravdu se cítíte, jak vypadáte a jestli to je například fakt tak otřesné jak říkají někteří z vašich "přátel". Ani tento motýlek by si nebral osobně kdyby ho někdo nazval napůl žluťáskem. Noa? Tak aspoň je mezi bělásky originál.

3. Dobíjejte si baterky. Nejsme stroje a každý z nás ať už vědomě či nikoli si dobíjí baterky. To, že spíme je věc první, ale jako druhý zdroj naší energie a radosti jsou věci, které nám dělají dobře. Pro každého to je něco jiného. Malování, čtení, hudba, běh, společnost, hra na nějaký nástroj. Možností je spousta, ale každý z nás čerpá z jiného zdroje, to už musíte vědět sami. Mě obecně dobíjí příroda. Květiny, ta zelená kolem, šplouchání vody a ta vůně všude kolem mě.
4. Obraťte problém naruby. Doslova ho svlékněte z kůže. Kdykoli se objeví nějaký problém, ať už můj nebo někoho, kdo se mi svěří, podívám se na něj ze všech stran. Snažím se řídit "všechno zlé, je k něčemu dobré" a hledám všechny maličkosti, které mě nebo dotyčného posílí a ikdyž se zrovna jedná o blbinu jako je rozchod s partnerem se kterým jste byli několik let a prostě to nechápete, tak místo toho, aby se brečelo v koutě a omílalo se pořád  dokola, proč se to stalo vám, tak partnerů je na světě plná pr…, nějaká prkotina ve škole, vyletění u státnic nebo zkoušky se vám může zdát jako průser, ale já se na to dívám z pohledu, že pokud jste zdraví, tak žádný problém nemáte a ten kdo neměl žádný delší zdravotní problém, neví co zdraví znamená a já vám můžu potvrdit, že mnohem raději bych nedala klidně i 10x státnice a byla jako rybička, než je dala se zdravotním problémem. Takže srovnávat si problémy a problémky je podle mě hodně důležité.
Já jsem přidala fotku, kdy lezu po skále absolutně bez žádného jištění co by mohlo vypadat jako problém, ve skutečnosti je to úplně naruby - sice v jiném slova smyslu, ale ve skutečnosti jde jen o úhel pohledu a vysoko to není.

5. Jóga. Určitě nikoho nebudu nutit, aby cvičil jógu. Ale běžte si zacvičit jógu! Jako opravdu. Sama ji teď necvičím a hodně mi chybí nejen jóga, ale i mobilita, kterou mi dala, pružnost, zdravá záda. Hlavně existuje několik druhů a je to nejen lék pro vaše tělo, ale i hlavu.

 Tohle je všechno, co jsem chtěla napsat. Jak to vidíte vy?

Komentáře

  1. Vidím to dost podobně. Optimismus za každé situace není optimismus, ale spíš potlačování emocí. Být šťastný s úsměvem na tváři chce mnoho lidí, to neznamená, že je špatně, když projevíme taky jinou emoci. Na stranu druhou, mračit se za každé situace taky nepomáhá. Člověk musí najít tu svou rovnováhu. Díky za článek!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásny článok. Ja sa snažím byť väčšinu času opimista a riadiť sa bodmi, ktoré si ty vyššie spomenula, ale nie vždy je to také jednoduché. Napríklad v upršaný a zamračený deň na to musím vynaložiť viacej úsilia ale je to ako sa hovorí worth it!
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělé rady! Taky se tím zkusím víc řídit... moc pěkný článek, jako vždy každopádně :)

    PS: Nejlepší věta: "A můžu vám říct, že ta manipulace ostatních mě na tom baví nejvíc." :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha :D No fakt, schválně si to někdy zkus! Je to legrácka! :D

      Vymazat
  4. Skvěle sepsané a se vším souhlasím! Ne vždy na to má člověk náladu, ale v těžších chvilkách se snažím tyto body aplikovat. :))

    OdpovědětVymazat
  5. 2 bod byl pro mě jednu dobu hodně těžký. Nebrat si nic osobně. Naštěstí to období přešlo a jsem ráda, že se věcem spíš zasměju, než abych řešila, co kdo řekl a mít to v hlavě dalších x dnů.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoooj! V první řadě bych ti chtěla moc poděkovat za upřímný a milý komentář u mého článku ♥ Jestli s něčím na milion procent souhlasím, je to ten úsměv. Minule jsem stála v obchoďáku na eskalátorech a měla obrovskou radost z knížek, který jsem si vyzvedla. A ventilovala jsem to. Na každou prodavačku jsem se usmívala, na těch eskalátorech jsem se usmívala, každýmu jsem popřála hezký den, a protože to lidi moc nevídají, je to pro ně jako by někdo rozsvítil reflektor. Náhlá nálož pozitivity :) A já to miluju. Úžasnej článek, díky za něj! ♥

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to mám takovou radost, že se článek tak líbí! Já se obávala právě opačných názorů a zatím tu mám samé krásné komentáře! :) Děkuji.

      Vymazat
  7. Skvelé tipy. :) Cítim, že by som na tom mala trošku popracovať.

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  8. Ja som optimista asi od narodenia. Stále verim v to lepšie, nech sa deje čokolvek.
    S tvojimi bodmi suhlasim... hlavne ten so zdravim. Niekedy sa to ťažko realizuje, lebo ked sa človek napr rozide s partnerom, tak sa citi tak zle, ako keby bol chory... je to tažké prekonat... ale všetko chce čas a všetko treba brat z toho pozitivneho hladiska. Pretože všetko má svoj dovod :-)
    Usmev je každodenná samozrejmost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je to pravda, hodně věcí se těžko realizuje, ale člověk musí chtít a dokáže i nemožné a hlavně dívat se i kolem sebe, že existují mnohem horší průsery než se staly jemu a netruchlit, zvednout se a jít dál. Ikdyž sama vím, že se to snadno řekne a hůře dělá :D

      Vymazat
  9. Mám veľký problém nevidieť veci v najčernejších farbách. Kedykoľvek sa niečo stane, hneď u mňa začína panika. Rovnako čakám vždy tú najhoršiu možnosť. Preto sa snažím na tom pracovať a postupne si osvojujem tieto body. :) Som rada, že si ich spísala. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Pod všechna pravidla bych se podepsala :) A připomněla jsi mi, že i já jsem si už dlouho jógu nezacvičila, nejvyšší čas to napravit :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, šup šup, já už taky musím!! A hlavně bych si přála jít na lekci jógy, to mě bavilo vždy nejvíc :)

      Vymazat
  11. Když nad tím tak přemýšlím, tak se snažím o optismus vůči ostatním. :) Jinak můj náhled je takový melancholický.

    OdpovědětVymazat
  12. Naprosto souhlasím s Dobitím baterek! Spousta lidí podle mě neumoí relaxovat a je to ta největší chyba. A také s jógou. Už se těším, až budu mít zase trochu víc času a vrátím se k ní. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, mě přijde, že lidi jsou v neustálém zápřahu, hlavně podnikatelé, ti jsou jak střelený kachny...běhají jak splašený :D a domnívám se, že kvůli nedostatku odpočinu a neustálémů "hnaní se za úspěchem" jsou vyčerpaní, otrávení, nervózní, někdy i agresivní :)

      Vymazat
  13. Naprosto souhlasím, se vším! Úžasný článek. Já se přiznám, že jógu jsem nikdy nezkoušela. Ale už dlouho se na ni chystám a díky tvému článku asi už fakt začnu :-).
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, díky, to mám radost, že se líbí! ♥ Nezkoušela? Oooo, tak to rozhodně doporučuji, hlavně sálové lekce jsou bezva nebo alespoň mě pod dohledem kouče baví víc :) já se zase chystám otestovat jiné druhy jógy, zatím jsem dělala jen power a je čas vyzkoušet něco nového. ♥

      Vymazat
  14. jé, to jsou skvělý tipy! boží článek! ♥
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
  15. Také se snažím víc usmívat a opravdu to má velký účinek na ostatní :) Ikdyž jsem se v poslední době přistihla, že se často mračím, když jdu sama a tak, tak se to vždy snažím napravit :) Když se mi něco nepodaří, také se snažím si ujasnit priority, že můžu být ráda, že jsem zdravá, můžu chodit, vidím... Moc hezky napsaný článek! :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)) ano je to přesně tak jak říkáš, vždycky si najít věci okolo, za které jsme vděční.

      Vymazat

Okomentovat