Péče o moji pleť aneb jak jsem se zbavila akné

Krásný den!🌞Konečně nastal ten den, kdy můžu veřejně publikovat článek, jak jsem se úspěšně zbavila akné! Po několika letech jsem odhalila problém mé pleti a rozhodla se udělat update své "skinroutine". Pro zvídavé starší verze ZDE. Předem upozorňuji, že kosmetika, která pomohla mě, nemusí pomoct všem, ale je dobré se na některé věci zaměřit úplně dopodrobna.

Můj příběh začal ve 13 letech, kdy se moje dětská pleť proměnila v něco hrůzostrašného. Nijak jsem problém neřešila, v pubertě je to přece normální nebo ne? Říkali všichni. Ale žádná z mých kamarádek neměla pleť v tak strašném stavu jako já. Proto jsme se tedy obrátili na kožní, kde mě předepisovali nejrůznější masti (o kterých nyní vím, že mě ještě víc ubližovaly natož pomáhaly) na povrch, ale vypadalo, že se pleť lepší. Oni doktoři většinou mají v oblibě řešit lajdácky problém, ale nikoli jeho PŘÍČINU, která je mnohem důležitější. 

No a tento koloběh fungoval až dodnes. Do mých 20 let, tak si to spočítejte. Zkoušela jsem všechno, od drahé kosmetiky k levnější, od průměrné k extra předražené, různé nápařky, přírodní esence, výluhy, čaje a NIC prostě sakra nic nepomáhalo. Neustále jsem se snažila pupínky vysušovat a všechny lékařské masti mě příšerně pálili a pak jsem byla zarudlá a extrémně vysušená, ale jakmile jsem se namazala něčím jiným zase to vyskákalo. Už jsem byla v koncích. 

Více než před půl rokem jsem se rozhodla, že takhle už to dál nejde a problém si prostě opět budu muset vyřešit sama. No a záhada vyřešena. Udělala jsem si menší rozbor pleti. Poslední dny jsem se cítila extrémně suchá, mohla jsem se namazat lahví krému a ráno mě praskaly tváře jak byly suché a proto jsem naznala, že moje aknózní pleť není vůbec mastná, tak v čem byl problém? Řeknu vám ho.

Celou tu dobu jsem trpěla extrémní DEHYDRATACÍ a právě proto se pleť bránila. Celou tu dobu jsem žila v domnění, že pupínek se  musí prostě vysušit, jinak to nejde a ono ano. Nikdo nemá jeden typ pleti, většinou máte obličej rozdělený do určitých zón, kde jedna je sušší, druhá mastnější a proto je velmi těžké zvolit krém. 

Kosmetička naprosto souhlasila a doporučila mi kvalitní vysoce hydratační krémy vhodné jak k mému typu pokožky, tak i věku, abych pleť zbytečně nezatěžovala. Do toho jsem objevila pár produktů, které mě k hydrataci pomáhají a konečně se ráno necítím jako vysušená houba, ale jsem hezky vláčňoučká, jak to má být.

Závěrem tedy je, že né vždy pokud si myslíte, že máte mastnou aknózní pleť, tak nutně se Vám akné tvoří z přebytečného mazu. Je potřeba nad tím trošku popřemýšlet. 
Vlevo stojím já v roce 2019, musela jsem používat make-up, jinak jsem byla vystresovaná. Dnes už mi make-upy leží doma úplně zbytečně. Jinak doporučuji Vitamin D, který získáváme ze sluníčka, to mi hodně pomáhá a proto někdy, když je venku delší dobu škaredě zajdu si do solária.

Nedokonalosti určitě mám, ale pokrok je obrovský, takže opravdu vyplatí se zainvestovat a pleť si každé ráno a večer pořádně vyčistit. Moje nejvíc problematické místo je brada, ale k tomu se váže zase jiný příběh.
Pleťové mléko a tonikum od Babaria, krásně voní, nevysušuje, nepálí! Je totiž bez alkoholu. Aloe vera má příznivé účinky na pokožku. Gel od Neutrogeny je v drogeriích novinkou. Nazvala jsem ho scrubem, protože má v sobě hrubé částice, které se ale nepodobají přímo peelingu jako klasickému, tudíž čistění je příjemné, nikoli drsné a zároveň částečky vám odstraní odumřelé buňky pokožky.
 Největší objev mého života je Hydracure od Germaine de Capuccini, což je hydratační sada vhodná už pro mládež 15+. Podařilo se mě ji sehnat za výhodnou cenu, kdy sérum bylo zdarma a platil se jen krém, jinak by jste si připlatili mnohem víc. Na zimu plánuji pořídit sadu s Mateří kašičkou, která zase naopak bude chránit pleť před mrazy, ale teď na léto je vhodná tato varianta. No a Ziaju mám obecně moc ráda, jejich okurkové krémy a kozí a jelikož korektor pokud používám je pouze na kruhy pod očima, tak zkouším jejich oční krém.
 Zde jsem si udělala radost ampulkami od CASMARY. Hydratační verzí, poté mají ještě Age komplex, který je vhodný pro ženy, odhaduji 30+. Ampulek je v balení 5, ale dají se použít na 2x, což je výhodou. Nicméně ampulka má podobnou funkci jako sérum, takže použiju buď jedno nebo druhé.

Občas svojí rutinu podpořím plátovou maskou. Já jsem si oblíbila od Garnieru a když je dají do akce, tak to jen peníze létají.

 Pomocí tampónků si odlíčím celou pleť mlékem.

 Pleť ještě přejedu tonikem.
 Zde nanáším gel (scrub) od Neutrogeny a řeknu vám, že skvěle voní a taky pění.
 Používám buď sérum a nebo ampulku od Casmary, jinak sérum i ampulka se nanáší vždy před krémem. Zkrátka to hustší až nakonec.
 Ampule je skleněná a je potřeba ji zlomit. Toho jsem se mimochodem strašlivě bála, ani ne, že se pořežu, ale že tu drahou lahvičku vyliju.
 Nanáším krém na oční okolí od Ziaja.
 A úplně nakonec krém, který nezapomínejte dát i na krk a já i uši! 😂
 Tady jsem si ještě vzpomněla na malý tip, že velmi ráda používám levandulovou vodu od Saloos. Měla jsem i květinovou. Stojí něco okolo 100Kč. Já si ji stříknu klidně kdykoli během dne nebo na noc, ale není to pravidlo mojí rutiny, zkrátka, když ji mám po ruce. Levandule regeneruje pokožku, má dezinfekční účinky a celkově pleť zklidní.

Mohou za tvé akné hormony nebo je problém někde jinde? | Gentle-Day.cz
A úplně poslední věc. Je třeba se taky zaměřit na vnitřní pohodu a zdraví vašeho organismu, protože i problém uvnitř se může projevit na pleti. Podívejte já trpěla extrémně na akné zejména na bradě a před asi 2 měsíci mě byl zjištěn zánět tlustého střeva, který je tedy už téměř v pořádku, ale koukejte, jo, je to na tý bradě a já vám povím, že sama nevím, jestli tomu věřím nebo ne. Ale jen tak ze zajímavosti je dobré o obličejových zónách vědět.

Mějte se krásně a zase další středu se těším!💗

Komentáře

  1. Miluju tvoje pihy! ♥ Vážně! Naprosto nádherné a i pleť je krásná. :) Já trpěla na akné v pubertě, nakonec jsem ji jako spousta kamarádek vyřešila těžce hormonální antikoncepcí, která na pleť sice pomohla ale přinesla jiné problémy. Od té doby mám naštěstí pleť celkem v pohodě. Teď v létě je to vždycky úplně v klidu, protože sluníčko veškeré problémy řeší. Tak uvidíme až jednou antikoncepci vysadím, snad se pleť zase nezhorší. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to děkuji moc :) úplně se červenám :D já je dřív nesnášela, ale dnes se mi také líbí, prostě bez pih bych to nebyla já :) antikoncepci jsem vždy odmítla, takže nemůžu posoudit :)

      Vymazat
  2. Já jsem nikdy takový problém neměla, za to moje kamarádka s akné taky dost dlouho bojovala, ale na kožní ji naštěstí pomohly. Pobavilo mě, že si mažeš i uši. :-)) Samozřejmě na tom není nic špatného a je super, že se ti podařilo nad akné vyhrát.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to každého pobaví, hlavně když si dávám pudr, tak si pudruji i uši :DDDD co na to říct, prostě můj osobní "rituál" :D

      Vymazat
  3. Já jsem naštěstí v pubertě moc akné neměla, ale teď se mi občas nějaké škaredé pupínky objeví, ale komu ne, že jo. Dokáží pěkně zkazit náladu 😄 jinak tvoje pleť vypadá úžasně po roce!! Krásně se zahojila a pihy to neskutečně sluší! 😊

    OdpovědětVymazat
  4. Boží produkty a ta tvoje pleť je teď fakt dokonalá ♥ Taky mi přijde, že se mi pleť dost zlepšila potom, co jsem začala více hydratovat, něco na tom asi fakt bude - teda, nepočítá se období krámů, to nezachráním asi ničím :D

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, hormony u někoho dokážou udělat pěknou paseku :D

      Vymazat
  5. Panejo! To je krásná proměna! Já trpěla na akné taky, ale pak jsem začala pravidelně chodit ke kosmetičce a pleť je mnohem lepší, že už chodím většinu času bez make-upu. Taky mi tu leží doma :-D Je to úžasný pocit! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. To je super článek! Jsem ráda, že někdo taky píše, že je hydratace opravdu hodně důležitá! Každý to potřebuje, i mastná pleť! A musím pochválit za fotky! Ty série, jak ukazuješ co a jak nanášíš je moc hezká! Jsi hrozně pěkná, takže jsou ty fotky strašně cute.

    Mně se pleť hrozně zlepšila po kosmetice The Ordinary, takže já nic nového zkoušet nechci. Ale ta levandulová voda mě zaujala. Vím, že lidi milují růžovou, ale levandule by mohla být taky super!

    Verča ze Ztracena v Praze | BÉŽOVÝ OUTFIT S KAPKOU ČERNÉ + NEW IN | OUTFIT

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, červená se, děkuji moc :) Já růžovou vodu zkoušela a mě smrděla, stejně tak jako heřmánková, ta byla snad ještě horší :D takže já mám jasno a zůstávám u levandule :)

      Vymazat
    2. No, ona růže není pro každého. Moje máma třeba vůni růží v produktech nesnáší :D. Popisuje jí jako klasickou babskou :DD.

      Vymazat
  7. Wau, máš vážne nádhernú pleť, trochu ti závidím tie pehy. Ja stále trpím akné, ale už som ho tak prestala riešiť. Vyskúšala som skoro vážne všetko a musím súhlasiť, že najviac pomáha hydratácia. Mojím problémom je to, že mám veľmi mastnú pleť a práve jeho mastnota mi upcháva póry. Pleť si dôkladne čistím ráno aj večer ale stále to moc nepomáha. Už som to úprimne prestala tak riešiť, pretože ma nebavilo hanbiť sa za svoju pleť a neužívať si život kvôli pár vyrážam.
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že se to jednou spraví, co bych zkusila je pravidelná návštěva kosmetičky, klidně i jednou za 14 dní, finančně teda náročnější, ale nic se nevyrovná hlubokému vyčištění pleti :)

      Vymazat
  8. Páni to je proměna! Taky jsem trpěla na akné, teď už se naštěstí objeví jen pár pupínků, když mám menses.. Ale byl to boj.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak teda, ten rozdiel je naozaj viditeľný, ale to vieš aj ty najlepšie sama posúdiť :) Mňa veľmi zlé akné nikdy našťastie netrápilo, ale zasa často sa mi nejaká vyrážka spraví, nehovoriac o takých tých podkožných maličkých. Odkedy som začala pravidelne chodiť ku kozmetičke, ten rozdiel bol neskutočný. Avšak nebola som tam kvôli covidu niekoľko mesiacov. Dúfam, že sa tam už čo najskôr dostanem, lebo problematická pleť dokáže naozaj dosť podkopať sebavedomie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím! :)) To bych také chtěla :D ano i já jsem přes koronu měla kosmetickou pauzu, ale zato jsem si objednala právě tyto produkty a soustředila se na domácí péči a vlastně mi to i prospělo :)

      Vymazat
  10. V pubertě jsem na to naštěstí tolik netrpěla a jsem za to dost ráda. :) Co jsem začala k tomu používatk kosmetiku od Biodermy, tak se mi to zlepšilo ještě více a objevily se pak pouze jednou za čas.

    OdpovědětVymazat
  11. Pleť máš vážně nádhernou! Já jsem s ní také mívala velké problémy a občas ještě mám a tak nějak nevím, co s ní :D Jestli s tím zajít k nějaké kosmetičce, sama tomu totiž moc nerozumím... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych určila byla pro sem tam někam zajít, protože hloubkové čištění potřebuje každá pleť a samy si to těžko uděláme :))

      Vymazat
  12. Máš krásnu pleť. Pekne sa ti to zrovnalo. Ja som našťastie nikdy takéto problémy nemala. Až teda na strednú keď sme sa učili masáže tváre a vkuse mi na tvár dávali detský olej a som sa celá vyhádzala. Každý boží deň som mala masáž. To bola katastrofa. Potom sme už asi všetky doniesli papieriky od kožnej že nemôžeme takéto masáže.

    SÚ LACLÁČE MUSH HAVE TEHULIEK?

    OdpovědětVymazat
  13. Ty jsi tak krásná, ty pihy, neskutečný :) <3 Já s akné bojuju pořád, vždycky přijdu na něco, co mi pomůže a stačí jedna kostička čokolády, pár loků vína, cokoliv smaženýho, vynechání nebo přidání kroku do rutiny a jsem tam, kde jsem byla.. Ještě ke všemu jsem přirozeně hrozně bledá s ohromnými tmavými kruhy pod očima, takže já bez makeupu fakt nefunguju. A tak moc bych si přála, aby to šlo. Tvoje proměna je úžasná, úplně záříš a já doufám, že jednou taky takovou budu mít <3

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to je krásný :) úplně jsi mě zlepšila náladu :) děkuji moc, úplně držím pěsti. Taky mám problémy zejména po čokoládě, ale te se nikdy nevzdam! :D

      Vymazat
  14. Máš moc krásnou pleť, je super, že se ti to takhle zlepšilo. Důkaz, že když si člověk za něčím jde, tak to dokáže :) Zjistila jsem, že mi taky na pleť hodně pomáhá vitamin D, vždycky v létě mám pleť mnohem hezčí.

    One Loving Girl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta péče za to prostě stojí! A ano vitamin D jsem zapomněla zmínit, sluníčko je úžasný zdroj a občas když počasí není přáno, zajdu si do solarka a opravdu to pleti prospívá :))

      Vymazat
  15. Teda ten rozdíl je opravdu veliký, skvělá práce!
    Mě s akné tedy nejvíce pomohla antikoncepce, i když to možná není to nejlepší, a péče, aktuálně jsem hrozně spokojená s kosmetikou The Ordinary a taky moc ráda používám Lush Tea Tree sprej na obličej :)
    A ty hydratační masky od Garnieru mám taky hrozně ráda!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska se na masku od Garnieru zrovna chystám, tak se těším! :D já bych se bála efektu po vysazení antikoncepce, v životě jsem ji neměla a jsem proti tomu :) ale spousta žen je s ní spokojená, moje máma ji bere, ale já bych to nestrcila do pusy :D

      Vymazat
  16. Thanks for the wonderful tips! Skincare is so important!

    xoxo
    Lovely

    http://mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to je pecka!! Já mám úplně hrozně špatný obličej.. každý den ho čistím i mažu krémem, ale mně nic nepomáhá.. tak ale stejně určitě budu něco dělat špatně.. tak tomu dám ještě šanci a budu zkoumat, čím to může být. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Máš moc krásnou plěť :) a ty pihy ti malilinko závidím :)

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, já zase závidím bezpihatým, co máš z toho, vždycky to je naopak :D když máš kudrnatý vlasy, chceš rovný, kdo má rovný chce kudrnatý :) A děkuju! :o))

      Vymazat
  19. Wow, je vážně super, jak se ti pleť spravila! :)

    OdpovědětVymazat
  20. Děkuji moc za super článek. Já si tak ve svém volném čase ráda pročítám tyto rady o tom, jak se starat o svou pleť. Sice s ní žádné problémy nemám, ale mám strach, že to přeci jen jednou příjde, tak chci být připravné. Hodně si pročítám i články o tom, jak se starat o svou pleť teď v období chladu.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat