Levandulový sirup

Ahoj! To je taky dost, že se ozvu, že? Abych vám vysvětlila svoji neaktivitu, důvod je jasný: za ty 2 týdny jsme se málem tak desetkrát rozešli s přítelem, do toho jsem si hledala novou práci, dorazili mě výsledky z přijímaček (děs) a ještě mě čeká zákrok v nemocnici, ze kterého nejsem zrovna dvakrát psychicky nadšená. Takže jo, super začátek prázdnin, nemyslíte? Ikdyž já už mám prázdniny půl roku, vzhledem k tomu, že jsem se rozhodla změnit obor na Univerzitě a v pololetí jsem odešla.

Každopádně i horší chvilky si snažím nějak zpříjemnit a nakonec jsem si řekla, že kvůli špatnému období přece nebudu zanedbávat něco, co mě baví. Ovšem asi chápete, že emoce semnou mlátily a já se nechtěla přetvařovat, že mám super život a na druhou stranu přenášet špatnou energii na druhé mi také nepřišlo jako vhodná varianta.

Dnešním tématem je LEVANDULE! Já ji miluju. Jednak fialová barva je moje oblíbená. Jako dítě jsem měla fialový pokoj a proto mi připomíná dětství. A levandule mi voní. To říkám proto, že přítel ji nemá rád a já se i přes to před každým spaním nastříkám levandulovou vodou, která mě uklidňuje.

A moje láska k levandulím mě zavedla až na farmu, kde jsem si nastříhala půl kila a rozhodla se experimentovat! Takže čekejte levandulové články! S chutí jsem se vrhla do výroby sirupu, protože jsem příznivec různých specialit jako rozmarýnová zmrzlina nebo čaj z kurkumy, tak proč nevyužít levanduli k něčemu jinému než do vonných esencí?

Levandulová farma se nachází v obci Starovičky, která je hned vedle Velkých Pavlovic a pokud se rozhodnete ji navštívit, doporučuji vám tyto výlety propojit a udělat si procházku Pavlovicemi až na rozhlednu Slunečná, která se pyšní uprostřed vinného pole.

Tady se mě povedlo zachytit včelku a to byste nevěřili, jak ty potvůrky byly rychlé a lítaly z květu na květ a opilovali rychlostí blesku, že jsem je nestíhala sledovat, natož fotit.
Tady je můj mládenec v akci, doufám, že si zrovna tenhle článek číst nebude,
 aby nebrblal, že z něj dělám celebritu :D
A tady jsem já. Vstup na levandulovou farmu činí 60Kč a cena za kilo levandule je 200 korun,
což je v přepočtu nic, protože kilo levandule je opravdu hromada. Já měla nasbíraný plný koš,
myslela jsem, že se nedoplatím, ale jednalo se o  pouhé půlkilo. 
Políčko měli rozdělené na dva úseky. Na jednom vyrůstala levandule lékařská a na druhém levandule původem z Francie.
A teď už k samotnému sirupu, budete potřebovat:
  • 40 levandulí včetně stonků
  • 2 citrony
  • kyselina citronová
  • celá skořice
  • krystalový cukr
  • voda
Do hrnce si dáme opranou levanduli, citrony nakrájené na kolečka a skočici.
Citrony trošku pomačkáme, aby pustily šťávu.
Zalijeme horkým litrem vody a necháme do druhého dne louhovat nebo alespoň přes noc.


Druhý den se voda krásně zbarví. Přivedeme směs k varu a až začne bublat, vytáhneme citrony, levanduli i skořici a přisypeme 1 kg cukru a přilejeme ještě jeden litr vody. Do směsi přisypeme ještě  lžičky kyseliny citronové a ještě horké scedíme do lahví. Necháme vychladnout, zašpuntujeme a uchováváme na chladném místě. Díky kyselině citronové sirup vydrží i přes zimu na chladném místě.

Sirup je vynikající, nemusíte se bát levandulové chuti. Darovala jsem jednu láhev kamarádce, domů rodičům a babičce a zpětná vazba je pozitivní, což mě rozhodně těší. Tak zkoušejte! Je to jednoduché a dobré. A domácí, takže žádný éčka!




Komentáře

  1. Na té farmě to vypadá krásně a ty ceny jsou super, hned bych šla taky!! Krásné fotky, sirup určitě chutná luxusně ♥

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Také jsem na farmě byla před pár týdny a zrovna piji tu jejich šťávu, je dokonalá :-) do vlastni jsem se nikdy nepustila :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To je seeen 😊 je to nádhera 💜 a sirup vypadá báječně 😊💜

    OdpovědětVymazat
  4. Ten musí byť lahodný! Ja milujem všetko s levanduľou ❤

    Blog de la Licorne * Instagram * We♥It

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se toho naopak hodně bála, jednou jsem měla levandulové kafe a neoslnilo mě úplně, ale ten sirup i jejich limo byla výborná! :))

      Vymazat
  5. Takové levandulové pole jsem ještě neviděla. A sirup musí být výborný. Ještě jsem svůj vlastní nezkoušela, ale vypadá to docela jednoduše.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to krásně, s chutí bych to vyzkoušela, ale naše levandule má asi 8 stonků, z toho sirup neudělám :). A výlet na levandulovou farmu mi teď určitě nevyjde (tráva na zahradě volá po sekání a třešeň už bude zřejmě k očesání, takže program na víkend je jasný)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ne, ale 4 by ti stačily na dort :D já právě teď do svého dortu dala 8 a byl sakra aromatickej! Takže 3-4 by určitě stačily :))

      Vymazat
  7. Your gardening activities and then processing lavender into syrup ... makes me happy to see it and wants to do the same.

    Thank you for the recipe.
    Greetings from Indonesia.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you so much! Glad to hear it! So let me know, if you try my sirup.

      Have a nice day! :*

      Vymazat
  8. Wow, I have to try it!
    Thanks for the comment on my blog, what about following each other?

    The World Of A Vet
    Bloglovin
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  9. The field looks beautiful and the idea with the syrup sounds great. :)
    You now have a new GFC-follower.  :)

    P&P style ♡ ☯ ☮ --- DIY --- fashion --- and more --- ☮ ☯ ♡

    OdpovědětVymazat
  10. Levandulový sirup moc nemusím, ale přitom levandule naprosto miluji! A neznám snad nikoho, kdo by nemiloval! :-) Moc hezké fotky, jsi šikovná :-)

    OdpovědětVymazat
  11. krasne fotky, levandulovy sirup bych rada nekdy vyzkousela, domaci musi byt naprosto bomba nez ty co se daji koupit :)

    Melissa Hartford
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to nejspíš musí, protože přítel vychlastal už celou flašku, přitom levandule nesnáší :D :D a mám zpětnou vazbu od kamarádky, která sirup podle mě zkoušela a moc si ho chválí :) takže se do toho můžeš s chutí pustit.

      Vymazat
  12. Vypadá to krásně, moc hezké fotky :) Levandulový sirup doma děláme taky, akorát nepřidáváme skořici.

    One Loving Girl

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Upřímně já ji v tom ani kapku necítím, takže není nutností, ale napadlo mě to zkusit s ní :) ale věřím že bez chutná stejně :D

      Vymazat
  13. Levanduľu nemám rada, vadí mi tá vôňa, ale sirup by som veru vyskúšala. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  14. Já sama jsem teda sirup nedělala, ale moje teta jo a když mi dala ochutnat, byla jsem mile překvapena. S plátkem citrónu, meduňkou a ledem je z toho skvělá letní limonáda :) Ale ta barva mě teda překvapila, když jsem to viděla poprvé :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  15. Ja sa musím priznať, že levanduľový sirup som nikdy v minulosti neochutnala. :) Po tomto článku to rozhodne musím napraviť. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak určitě pak dej vědět zpětnou vazbu, budu ráda :)

      Vymazat
  16. Mňam, dala bych si. Nikdy jsem to nepila, ale hned bych to zkusila:)
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  17. Tak to je super, že jste si vše sami nasbírali a pak vytvořili. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Jednou ho mám v plánu vyrábět, až mi trochu obráží levandule

    OdpovědětVymazat
  19. Levanduľa je moja láska...krásne fotografie...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat